YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Bezpieczne przejście dla pracowników budowy galerii Wroclavia


PORR podpisał umowę na roboty drogowe na obwodnicy Wałcza
3 czerwca GDDKiA podpisała umowę ze spółką PORR na dokończenie robót na trasie głównej obwodnicy Wałcza w ciągu drogi ekspresowej S10. Wartość umowy to 87,3 mln zł. [...]

Uponor Infra – renowacja wodociągu na terenie szkód górniczych




Konferencja „Geosyntetyki w budowie dróg GeoRoad20”, 09.09.2020, Warszawa 2020-09-09
Instytut Badawczy Dróg i Mostów serdecznie zaprasza do udziału w konferencji „Geosyntetyki w budowie dróg GeoRoad20”, która odbędzie się w dniu 9 września 2020 roku w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie.[...]


Sytuację w branży kruszyw oceniam jako stabilną
Rozmowa z Arturem Widłakiem, prezesem zarządu Polskiego Związku Producentów Kruszyw.[...]


Nawierzchnie betonowe a zrównoważone budownictwo
Pierwsze polskie doświadczenia z budową nawierzchni betonowych miały miejsce ok. sto lat temu. Od ponad wieku nie zmieniły się także podstawowe zasady produkcji betonu. Niemniej w budownictwie drogowym i mostowym dzięki betonom nowej generacji można dziś stosować rozwiązania, które do tej pory były nieosiągalne. Wysoka trwałość betonu oraz coraz większa wiedza i doświadczenie wykonawców sprawiają, że na polskich drogach spotyka się go coraz częściej.[...]


Badania powietrza gruntowego dla celów oceny zagrożeń
Obecnie obowiązujące przepisy prawa środowiskowego obligują do przeprowadzenia oceny występowania znaczącego zagrożenia dla zdrowia ludzi lub stanu środowiska w procesie uzgadniania sposobu remediacji. [...]



Bezpieczne przejście dla pracowników budowy galerii Wroclavia



Zdjęcie: ARAD Serwis Sp. z o.o.Kładka stanęła przy skrzyżowaniu ulic Borowskiej i Dyrekcyjnej jeszcze przed końcem roku. W styczniu, po technicznym odbiorze konstrukcji, pracownicy budowy po raz pierwszy mogli skorzystać z tego rozwiązania.

- Ustawiliśmy kładkę, by zapewnić pełne bezpieczeństwo pracowników poruszających się pomiędzy placem a zapleczem budowy. Dotychczas przejście z jednego punktu do drugiego wiązało się z pokonywaniem skrzyżowania z sygnalizacją świetlną. Niestety, długie oczekiwanie na zielone światło powodowało, iż przy przejściu dla pieszych gromadziła się grupa nawet 150 osób. Nie było zatem możliwości, aby wszyscy pracownicy zdążyli opuścić skrzyżowanie przed zapaleniem czerwonego światła. Istniało duże ryzyko, że ta sytuacja może doprowadzić do wypadku –
mówi Sebastian Błoński, ARAD Serwis Sp. z o.o. – przedstawiciel firmy odpowiedzialnej za montaż kładki we Wrocławiu. 

Decyzja o ustawieniu kładki została podjęta również ze względu na planowaną przebudowę ulic w obrębie inwestycji. Inwestor zapowiedział, że radykalnej zmianie ulegnie skrzyżowanie ulic Borowskiej i Dyrekcyjnej. W tym miejscu pojawią się bowiem nowe chodniki, ścieżki rowerowe oraz pasy zieleni. Projekt zakłada również zamknięcie przejścia dla pieszych, z którego dotychczas korzystali budowlańcy.

- Przy budowie kładki istotną kwestią był wybór lokalizacji. Musieliśmy opracować miejsce zabudowy, które nie kolidowałoby z planowanymi zmianami przestrzennymi. Wspólnie z Piotrem Rogowskim, projektantem firmy Layher, przygotowaliśmy aż sześć koncepcji konstrukcji, różniących się między sobą szerokością przejścia oraz wysokością kładki. Przy projektowaniu musieliśmy uwzględnić nie tylko kwestie zabudowy, ale także rozmieszczenie kamer miejskich na skrzyżowaniu czy trakcje elektryczne –
dodaje Sebastian Błoński.

Największym problemem przy realizacji projektu okazało się samo miejsce montażu. Zbieg ulic Dyrekcyjnej i Borowskiej jest jednym z najbardziej ruchliwych skrzyżowań we Wrocławiu. Obecność linii tramwajowych, przystanków autobusowych oraz po dwa pasy jezdni w każdą stronę ograniczały możliwości przestrzenne.

Każdego dnia pracownicy budowy pokonują trasę pomiędzy zapleczem a samą budową nawet kilkadziesiąt razy. Dzięki kładce, mogą to wreszcie robić w pełni bezpiecznie.

Zdjęcie: ARAD Serwis Sp. z o.o.


Reklamy
Palisander Luxo Keller Noe Geobrugg Wodociągi Miasta Krakowa Eurovia PPI Chrobok
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję