YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Bezpieczne przejście dla pracowników budowy galerii Wroclavia


Moris Polska rozbuduje i zmodernizuje szpital w Pruszkowie
Pruszkowski Samodzielny Publiczny Zespół Zakładów Opieki Zdrowotnej będzie rozbudowany i zmodernizowany przez generalnego wykonawcę tych zadań, jakim właśnie została stołeczna firma Moris Polska. [...]

20 lat Stowarzyszenia Producentów Betonu Towarowego w Polsce




VI Ogólnopolska Konferencja Konstrukcje Budowlane 2019, 22.11.2019, Warszawa 2019-11-22
22 listopada 2019 r. w Bibliotece Uniwersyteckiej w Warszawie odbędzie się VI edycja ogólnopolskiej konferencji Konstrukcje Budowlane 2019. Wydarzeniu patronują: Polski Związek Inżynierów i Techników Budownictwa, Izba Projektowania Budowlanego, Politechnika Warszawska oraz Stowarzyszenie Architektów Polskich.[...]


Przepusty i przejścia dla zwierząt już wkrótce w Krakowie
Rozmowa z prof. UZ dr. hab. inż. Adamem Wysokowskim, kierownikiem Zakładu Dróg i Mostów na Uniwersytecie Zielonogórskim, przewodniczącym Komitetu Naukowego konferencji Przepusty i przejścia dla zwierząt.[...]


Raport „Bezpieczeństwo Pracy w Polsce 2019”
Według raportu „Bezpieczeństwo Pracy w Polsce 2019” przygotowanego na zlecenie Koalicji Bezpieczni w Pracy wśród pracowników biurowych i fizyczno-umysłowych, 29 proc. odczuwa stres w miejscu pracy od czasu do czasu, 42. proc. często, a 14 proc. praktycznie cały czas. Ma to negatywny wpływ nie tylko na atmosferę w miejscu pracy, ale również zwiększa ryzyko wypadków.[...]


Konsorcjum Strabagu oddało do użytku drogę S6 Ustronie Morskie – Koszalin
7 października 2019 r. w obecności Mateusza Morawieckiego, Prezesa Rady Ministrów i Wojciecha Trojanowskiego, Członka Zarządu STRABAG odbyło się uroczyste otwarcie wybudowanego przez konsorcjum spółek grupy STRABAG w Polsce fragmentu drogi ekspresowej S6 Ustronie Morskie – Koszalin o łącznej długości 24 km.[...]



Bezpieczne przejście dla pracowników budowy galerii Wroclavia



Zdjęcie: ARAD Serwis Sp. z o.o.Kładka stanęła przy skrzyżowaniu ulic Borowskiej i Dyrekcyjnej jeszcze przed końcem roku. W styczniu, po technicznym odbiorze konstrukcji, pracownicy budowy po raz pierwszy mogli skorzystać z tego rozwiązania.

- Ustawiliśmy kładkę, by zapewnić pełne bezpieczeństwo pracowników poruszających się pomiędzy placem a zapleczem budowy. Dotychczas przejście z jednego punktu do drugiego wiązało się z pokonywaniem skrzyżowania z sygnalizacją świetlną. Niestety, długie oczekiwanie na zielone światło powodowało, iż przy przejściu dla pieszych gromadziła się grupa nawet 150 osób. Nie było zatem możliwości, aby wszyscy pracownicy zdążyli opuścić skrzyżowanie przed zapaleniem czerwonego światła. Istniało duże ryzyko, że ta sytuacja może doprowadzić do wypadku –
mówi Sebastian Błoński, ARAD Serwis Sp. z o.o. – przedstawiciel firmy odpowiedzialnej za montaż kładki we Wrocławiu. 

Decyzja o ustawieniu kładki została podjęta również ze względu na planowaną przebudowę ulic w obrębie inwestycji. Inwestor zapowiedział, że radykalnej zmianie ulegnie skrzyżowanie ulic Borowskiej i Dyrekcyjnej. W tym miejscu pojawią się bowiem nowe chodniki, ścieżki rowerowe oraz pasy zieleni. Projekt zakłada również zamknięcie przejścia dla pieszych, z którego dotychczas korzystali budowlańcy.

- Przy budowie kładki istotną kwestią był wybór lokalizacji. Musieliśmy opracować miejsce zabudowy, które nie kolidowałoby z planowanymi zmianami przestrzennymi. Wspólnie z Piotrem Rogowskim, projektantem firmy Layher, przygotowaliśmy aż sześć koncepcji konstrukcji, różniących się między sobą szerokością przejścia oraz wysokością kładki. Przy projektowaniu musieliśmy uwzględnić nie tylko kwestie zabudowy, ale także rozmieszczenie kamer miejskich na skrzyżowaniu czy trakcje elektryczne –
dodaje Sebastian Błoński.

Największym problemem przy realizacji projektu okazało się samo miejsce montażu. Zbieg ulic Dyrekcyjnej i Borowskiej jest jednym z najbardziej ruchliwych skrzyżowań we Wrocławiu. Obecność linii tramwajowych, przystanków autobusowych oraz po dwa pasy jezdni w każdą stronę ograniczały możliwości przestrzenne.

Każdego dnia pracownicy budowy pokonują trasę pomiędzy zapleczem a samą budową nawet kilkadziesiąt razy. Dzięki kładce, mogą to wreszcie robić w pełni bezpiecznie.

Zdjęcie: ARAD Serwis Sp. z o.o.


Reklamy
Keller DCS MPWiK Kraków PAM Soletanche Uponor Geobrugg Aarsleff
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję