






W procesie rozwoju sieci drogowej w Polsce GDDKiA odpowiedzialna jest za przygotowanie inwestycji od etapu koncepcyjnego do etapu końcowego, czyli nadzoru nad budową, a w następnej kolejności zapewnienie płynności ruchu i bezpieczeństwa podróżnych poprzez odpowiednie utrzymanie. [...]




[...]


Rozmowa z Alicją Ambroży, kierownik Zespołu ds. Ochrony Środowiska Warbud SA.[...]


W ostatnich latach nastąpił ogromny wzrost liczby budowanych tuneli. Buduje się w różnych warunkach górniczo-geologicznych, zarówno bardzo korzystnych, jak i wyjątkowo niekorzystnych, co powoduje liczne zagrożenia. Mogą one prowadzić do katastrof lub poważnych awarii. W części pierwszej artykułu („NBI” 2022, nr 1, s. 64–66) omówiono kategorie katastrof w tunelach, biorąc pod uwagę metody drążenia i skutki katastrof. Natomiast w tej części artykułu, posługując się przykładami, zostały przedstawione główne przyczyny tych katastrof.[...]


Modernizacja stopnia wodnego Przegalina była niezwykle ciekawym projektem ze względu na charakter miejsca, jego historię i zakres prac. Przegalina zlokalizowana jest na południowo-wschodnim krańcu Wyspy Sobieszewskiej w Gdańsku, na wąskim przesmyku lądu pomiędzy Martwą Wisłą a Wisłą właściwą. Modernizacja objęła przebudowę Śluzy Południowej i miejsca cumowania dla lodołamaczy oraz remont konserwatorski Śluzy Północnej wraz z maszynownią.[...]
Bezkolizyjne skrzyżowanie w Warce
Nowy wiadukt nad torami w Warce na linii Warszawa – Radom zwiększy bezpieczeństwo w ruchu pociągów oraz usprawni komunikację drogową w mieście. Rozpoczyna się montaż przęsła. Wartość inwestycji PLK to 24 mln zł.


Bezkolizyjne skrzyżowanie zastąpi przejazd kolejowo-drogowy w ciągu ulicy Grójeckiej między stacją Warka a przystankiem Warka Miasto. Zwiększy się bezpieczeństwo w ruchu pociągów i samochodów. Sprawniejsza będzie komunikacja drogowa w mieście. Obiekt o szerokości 13 m będzie miał po jednym pasie ruchu w każdą stronę. Przewidziano ścieżkę dla pieszych i rowerzystów.
Nowa przeprawa ma już gotowe przyczółki. Wykonawca przygotowuje montaż przęsła wiaduktu. Budowane są drogi dojazdowe do obiektu.
Inwestycję za 24 mln zł, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. realizują w ramach projektu POIiŚ 5.1-3 pn. „Modernizacja linii kolejowej nr 8, odcinek Warszawa Okęcie – Radom (LOT A, B, F)” Faza II. Prace obejmują również przebudowę odcinka drogi wojewódzkiej nr 730 wraz z budową dwóch rond. Zakończenie prac planowane jest na początku 2023 roku.
W marcu br. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. oddały do użytku nowy przystanek Warka Miasto w centrum miejscowości. To kolejny nowy przystanek wybudowany w ramach inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. na linii z Radomia do Warszawy. Wszystkie nowe i przebudowane przystanki od Czachówka Południowego do Radomia Głównego zyskały lepszy standard obsługi pasażerów i są dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Są wyposażone w nowe wiaty, oświetlenie, nagłośnienie i gabloty informacyjne. Od Warki do Radomia dobudowano drugi tor, aby zwiększyć sprawność przewozów. Modernizacja PLK objęły również stację Warka, gdzie przebudowano perony i wykonano przejście podziemne.
Źródło: tekst PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., www.plk-sa.pl
Nowa przeprawa ma już gotowe przyczółki. Wykonawca przygotowuje montaż przęsła wiaduktu. Budowane są drogi dojazdowe do obiektu.
Inwestycję za 24 mln zł, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. realizują w ramach projektu POIiŚ 5.1-3 pn. „Modernizacja linii kolejowej nr 8, odcinek Warszawa Okęcie – Radom (LOT A, B, F)” Faza II. Prace obejmują również przebudowę odcinka drogi wojewódzkiej nr 730 wraz z budową dwóch rond. Zakończenie prac planowane jest na początku 2023 roku.
W marcu br. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. oddały do użytku nowy przystanek Warka Miasto w centrum miejscowości. To kolejny nowy przystanek wybudowany w ramach inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. na linii z Radomia do Warszawy. Wszystkie nowe i przebudowane przystanki od Czachówka Południowego do Radomia Głównego zyskały lepszy standard obsługi pasażerów i są dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Są wyposażone w nowe wiaty, oświetlenie, nagłośnienie i gabloty informacyjne. Od Warki do Radomia dobudowano drugi tor, aby zwiększyć sprawność przewozów. Modernizacja PLK objęły również stację Warka, gdzie przebudowano perony i wykonano przejście podziemne.
Źródło: tekst PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., www.plk-sa.pl

- WEB Kiosk - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Facebook - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Akademia Górniczo-Hutnicza
- Facebook - Budownictwo Inżynieryjne
- Konferencja No-Dig Poland
- Konferencja Przepusty i Przejścia dla Zwierząt
- SITK RP Oddział Kraków
- Polski Kongres Drogowy
- Ogólnopolska Izba Gospodarcza Drogownictwa
- Portal drogowy - edroga.pl
- Wyprawy Mostowe
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
Redakcja: redakcja@nbi.com.pl | Marketing: anna.karpinska@nbi.com.pl
Prenumerata: prenumerata@nbi.com.pl | Studio DTP: wydawnictwo@nbi.com.pl

Strona główna |
Redakcja |
Biuro Obsługi Klienta |
Aktualny Numer |
Archiwum NBI |
Galerie |
Patronat medialny |
Wywiady |
Raporty |
Inwestycje |
Katalog branżowy |
Wydawnictwo |
Czasopismo |
Rada Programowa |
Prenumerata |
Portal |
Reklama |
Współpraca |
Newsletter |
Misja> |
Wydane pozycje> |
Oferta> |
Kontakt |
O czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Partnerzy |
Redakcja |
Dlaczego warto? |
Jak zamówić? |
Egzemplarz Okazowy |
O portalu |
Korzystanie z serwisu |
Dlaczegow warto? |
Reklama w czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Kto nam zaufał |
FTP |
Zaproszenie do Współpracy |
Patronat Medialny |
About The Journal |
NBI poleca |

Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone
Wszelkie prawa zastrzeżone
Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.