REKLAMA
Kolej Wiadomości
1 Minuta czytania

Bezkolizyjne skrzyżowanie w Warce

Nowy wiadukt nad torami w Warce na linii Warszawa – Radom zwiększy bezpieczeństwo w ruchu pociągów oraz usprawni komunikację drogową w mieście. Rozpoczyna się montaż przęsła. Wartość inwestycji PLK to 24 mln zł.

 
Zdjęcie: A. Lewandowski, www.plk-sa.pl
Zdjęcie: A. Lewandowski, www.plk-sa.pl
Bezkolizyjne skrzyżowanie zastąpi przejazd kolejowo-drogowy w ciągu ulicy Grójeckiej między stacją Warka a przystankiem Warka Miasto. Zwiększy się bezpieczeństwo w ruchu pociągów i samochodów. Sprawniejsza będzie komunikacja drogowa w mieście. Obiekt o szerokości 13 m będzie miał po jednym pasie ruchu w każdą stronę. Przewidziano ścieżkę dla pieszych i rowerzystów.

Nowa przeprawa ma już gotowe przyczółki. Wykonawca przygotowuje montaż przęsła wiaduktu. Budowane są drogi dojazdowe do obiektu.

Inwestycję za 24 mln zł, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. realizują w ramach projektu POIiŚ 5.1-3 pn. „Modernizacja linii kolejowej nr 8, odcinek Warszawa Okęcie – Radom (LOT A, B, F)” Faza II. Prace obejmują również przebudowę odcinka drogi wojewódzkiej nr 730 wraz z budową dwóch rond. Zakończenie prac planowane jest na początku 2023 roku.

W marcu br. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. oddały do użytku nowy przystanek Warka Miasto w centrum miejscowości. To kolejny nowy przystanek wybudowany w ramach inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. na linii z Radomia do Warszawy. Wszystkie nowe i przebudowane przystanki od Czachówka Południowego do Radomia Głównego zyskały lepszy standard obsługi pasażerów i są dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Są wyposażone w nowe wiaty, oświetlenie, nagłośnienie i gabloty informacyjne. Od Warki do Radomia dobudowano drugi tor, aby zwiększyć sprawność przewozów. Modernizacja PLK objęły również stację Warka, gdzie przebudowano perony i wykonano przejście podziemne.

Źródło: tekst PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., www.plk-sa.pl
REKLAMA
REKLAMA
Kalendarium wydarzeń
Sklep internetowy NBI
REKLAMA