Facebook   YouTube   English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


Trwa kolejny etap Przekopu Mierzei
Prace przy budowie II etapu drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską są prowadzone zgodnie z przyjętym harmonogramem. Obecnie wykonywane są roboty hydrotechniczne. [...]

125 lat Grupy Brugg




VIII Kongres Wodociągowców Polskich 2022-09-08
[...]


BIM Academy i automatyzacja procesów projektowych w Jacobs
W ramach współpracy naszego wydawnictwa z infraSTUDIO przedstawiamy zapis rozmowy przeprowadzonej przez dr. hab. inż. Marka Salamaka, prof. PŚ z Pawłem Puchem, menedżerem zespołu ds. BIM i automatyzacji procesów projektowych w krakowskim oddziale Jacobs.[...]


Realizacja 270 inwestycji kolejowych o wartości 125 mld zł
Jak wynika z raportu firmy badawczej Spectis Budownictwo kolejowe w Polsce 2022–2027, szacunkowa wartość 270 realizowanych i planowanych największych inwestycji kolejowych wynosi 125 mld zł, z czego 37 mld zł (30% całości) przypada na inwestycje w budowie, a 88 mld zł na inwestycje będące na etapie przetargu, planowania lub wstępnej koncepcji. Tak znacząca dysproporcja pomiędzy wartością inwestycji w realizacji a planowanymi świadczy o dużym długoterminowym potencjale rozwoju tego segmentu budownictwa.[...]


STRABAG rozbudował ul. Puławską w Piasecznie
1 sierpnia 2022 roku, miesiąc przed umownym terminem zakończenia inwestycji, oddany został do użytku zmodernizowany przez STRABAG 350-metrowy fragment ul. Puławskiej w Piasecznie. [...]



Bezkolizyjne skrzyżowania na Rail Baltica

Nad linią Warszawa – Białystok w Mokrej Wsi wiadukt zwiększy bezpieczeństwo w ruchu kolejowym i usprawni komunikację drogową. Wartość inwestycji Polskich Linii Kolejowych to 29 mln zł.



  Zdjęcie: Łukasz Brylowski, www.plk-sa.pl
To czwarte bezkolizyjne skrzyżowanie obecnie budowane przez PLK na mazowieckim odcinku trasy Rail Baltica.

Ponad stumetrowa przeprawa w Mokrej Wsi nad torami linii Warszawa – Białystok zastąpi przejazd kolejowo-drogowy w ciągu drogi wojewódzkiej nr 636. Zwiększy się poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym. Dzięki inwestycji usprawni się komunikacja w gminie Jadów, a kierowcy nie będą czekać przy zamkniętych rogatkach.

Wykonawca pracuje głównie w trakcie nocnych przerw, aby nie zakłócać podróży. Specjalny dźwig układa kolejne elementy stalowych dźwigarów wiaduktu drogowego. Powstaje trzyprzęsłowy obiekt, którego najdłuższe przęsło będzie miało ponad 46 m. Montaż stalowych elementów zaplanowano do końca kwietnia. Wykonane zostały już przyczółki i podpory przęseł.

Wykonawca buduje dojazdy do wiaduktu. Projekt zakłada przebudowę ponad 700 m drogi wojewódzkiej nr 636. Będzie nowa nawierzchnia na każdym z dwóch pasów – po jednym w każdą stronę. Przewidziano trakt pieszo-rowerowy, chodniki, zatoki autobusowe oraz zjazdy na posesje. Zakończenie prac przewidziano w IV kw. 2022 roku.

Rail Baltica zwiększa poziom bezpieczeństwa


Postępują prace na budowach bezkolizyjnych skrzyżowań na mazowieckim odcinku międzynarodowej trasy Rail Baltica.

W Zielonce będzie dwujezdniowy tunel drogowy pod linią kolejową, który umożliwi połączenie ul. Inżynierskiej z rejonem ul. Leśnej i ul. Słowackiego. Powstanie wiadukt drogowy nad ul. Kolejową. Coraz widoczniejsza jest żelbetowa konstrukcja pod torami. Ciężki sprzęt pracuje obok kursujących pociągów. Wartość inwestycji to blisko 31,1 mln zł netto. Zakończenie prac planowane jest pod koniec 2022 r.

W Tłuszczu wykonawca kontynuuje prace przy budowie wiaduktu oraz szykuje teren pod drogi dojazdowe. Obiekt zastąpi przejazd w ciągu drogi wojewódzkiej nr 634 (łączącej m.in. Warszawę z Tłuszczem). Prace zaplanowano do końca 2022 r. Wartość robót to 31,9 mln zł netto.

W Kobyłce rozpoczęły się przygotowania do budowy wiaduktu drogowego niedaleko przystanku Kobyłka Ossów, który zastąpi skrzyżowanie w poziomie szyn. Będzie sprawny, bezpieczny przejazd i przejście nad torami. Zakończenie inwestycji za 24,7 mln zł jest planowane na II kw. 2023 r.

12 obiektów ułatwi komunikację


Projekt „Prace na linii E75 na odcinku Sadowne – Czyżew wraz z robotami pozostałymi na odcinku Warszawa Rembertów – Sadowne” zapewnia budowę łącznie 12 obiektów, które zwiększą poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym.

Poza wiaduktem, w Kobyłce PLK planują także inwestycję w rejonie ul. Orszagha, która zostanie przedłużona i poprowadzona pod ul. Graniczną, linią kolejową Warszawa – Białystok i ul. Warszawską.

Do ruchu oddano już dwa wiadukty w Łochowie i po jednym w Toporze oraz Małkini. Piesi i rowerzyści korzystają z przejść pod torami w Jasienicy Mazowieckiej i Łochowie, planowana jest także budowa przejścia w pobliżu przystanku kolejowego w Toporze.

Budowa bezkolizyjnych skrzyżowań współfinansowana jest z instrumentu Unii Europejskiej „Łącząc Europę” (CEF). Łączna wartość tych inwestycji to 286,8 mln zł netto.

Źródło: tekst PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., www.plk-sa.pl




Reklamy
Porr SG Pam Soletanche Geobrugg Keller GEO-Instruments Wodociągi Miasta Krakowa
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
- -
Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję