Facebook   YouTube   English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


HOCHTIEF rozbuduje NCPS Solaris w Krakowie
Spółka HOCHTIEF Polska podpisała umowę na przebudowę i rozbudowę budynku Narodowego Centrum Promieniowania Synchrotronowego SOLARIS. Centrum SOLARIS działa przy Uniwersytecie Jagiellońskim i prowadzi badania z wykorzystaniem promieniowania synchrotronowego. [...]

125 lat Grupy Brugg




VIII Kongres Wodociągowców Polskich 2022-09-08
[...]


BIM Academy i automatyzacja procesów projektowych w Jacobs
W ramach współpracy naszego wydawnictwa z infraSTUDIO przedstawiamy zapis rozmowy przeprowadzonej przez dr. hab. inż. Marka Salamaka, prof. PŚ z Pawłem Puchem, menedżerem zespołu ds. BIM i automatyzacji procesów projektowych w krakowskim oddziale Jacobs.[...]


Realizacja 270 inwestycji kolejowych o wartości 125 mld zł
Jak wynika z raportu firmy badawczej Spectis Budownictwo kolejowe w Polsce 2022–2027, szacunkowa wartość 270 realizowanych i planowanych największych inwestycji kolejowych wynosi 125 mld zł, z czego 37 mld zł (30% całości) przypada na inwestycje w budowie, a 88 mld zł na inwestycje będące na etapie przetargu, planowania lub wstępnej koncepcji. Tak znacząca dysproporcja pomiędzy wartością inwestycji w realizacji a planowanymi świadczy o dużym długoterminowym potencjale rozwoju tego segmentu budownictwa.[...]


Szansa na nową wizytówkę miasta – Krakowska Kamienica pod Wawelem
Rewitalizacja, przebudowa i rozbudowa zabytkowej kamienicy przy ulicy Powiśle 10 w Krakowie, w bezpośrednim sąsiedztwie Zamku Wawelskiego to bardzo odpowiedzialne zadanie, które jednocześnie jest unikalną szansą na wprowadzenie nowej jakości waterfrontu nadwiślańskiego w centrum dawnej stolicy Polski.[...]



Będą zmiany w organizacji ruchu na węźle Szczepanowice

Oddany do ruchu na początku października odcinek drogi ekspresowej S7 Szczepanowice – Widoma jest pierwszym z czterech odcinków trasy łączącej Kraków z funkcjonującą już S7 na terenie woj. świętokrzyskiego.



  Zdjęcie: Krzysztof Nalewajko, GDDKiA, www.gov.pl/web/gddkia-krakow.pl
Kierowcy wjeżdżają i zjeżdżają na nowy odcinek poprzez węzły dostosowane do docelowej organizacji ruchu, w której cały ciąg S7 obsługuje główny potok pojazdów, a węzły tylko ruch lokalny. Obecna czasowa organizacja ruchu sprawdza się przez większość tygodnia, a jedynie w szczycie weekendowych powrotów z południa Polski tworzą się zatory. Przed Dniem Wszystkich Świętych GDDKiA wprowadzi korektę w obrębie węzła Szczepanowice.

Pierwszy z czterech


Budowę prawie 56 km S7 od granicy województw świętokrzyskiego i małopolskiego do Krakowa podzielono na cztery odcinki realizacyjne:
- Moczydło – Miechów, dł. 18,7 km, umowę podpisano 16 kwietnia 2020 r., planowane zakończenie 2023 r.  
- Miechów – Szczepanowice, dł. 5,3 km, umowę podpisano 8 lutego 2021 r., planowane zakończenie 2024 r.
- Szczepanowice – Widoma, dł. 13,1, umowę podpisano 8 stycznia 2018 r., oddany do ruchu 4 października 2021 r.
- Widoma – Kraków (z włączeniem do węzła Igołomska), dł. 18,3 km, 7 grudnia 2020 r. GDDKiA odstąpiła od umowy z poprzednim wykonawcą, z nowym umowę podpisano 15 lipca 2021 r., planowane zakończenie 2024 r.

Realizacja odcinka Szczepanowice – Widoma rozpoczęła się jako pierwsza i chcąc odciążyć zatłoczone Słomniki, GDDKiA zdecydowała się udostępnić gotowy fragment kierowcom na zasadzie czasowej organizacji ruchu. Fragment S7 połączony jest z obecnym przebiegiem DK7 poprzez węzły Widoma i Szczepanowice za pośrednictwem skrzyżowań typu ronda. Ich geometria jest dostosowana do docelowego układu drogi S7 zakładającego obsługę ruchu lokalnego, a nie głównego. Stąd przepustowość rond dla tej organizacji ruchu jest ograniczona i przy wzmożonym natężeniu może powodować zatory drogowe.

Monitoring i reakcja


Po oddaniu trasy do ruchu GDDKiA monitorowała sytuację na węzłach. Przez większość tygodnia tymczasowe rozwiązanie zapewniało należyty poziom przepustowości. Zatory pojawiały się w szczycie weekendowych powrotów z południa Polski, na co miał również wpływ braku aktualizacji trasy w popularnych nawigacjach samochodowych, które nie przekazywały informacji o natężeniu ruchu.

GDDKiA podjęła decyzję o wprowadzeniu zmian w obecnie funkcjonującej organizacji ruchu. Drogowcy rozdzielą kolidujące ze sobą relacje Warszawa – Kraków oraz Kraków – Warszawa. Wjazd i zjazd z S7 będzie możliwy tylko poprzez południowe rondo węzła Szczepanowice i jego łącznice. Dodatkowo powstanie przełączka pomiędzy jezdniami S7, która zapewni ruch w kierunku Krakowa. Taka modyfikacja powinna znacząco usprawnić ruch, choć nie wyeliminuje zakłóceń płynności ruchu w okresach jego wzmożonego natężenia. Nowa organizacja zostanie wdrożona przed Dniem Wszystkich Świętych.

Docelowym rozwiązaniem organizacji ruchu pozostaje jednak oddanie do użytkowania pozostałych odcinków drogi ekspresowej S7.

Źródło: GDDKiA O/Kraków, www.gov.pl/web/gddkia-krakow.pl
 




Reklamy
Soletanche SG Pam GEO-Instruments Wodociągi Miasta Krakowa Keller Porr Geobrugg
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
- -
Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję