YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Wydarzenia
Wstecz


System EcoStruxure Building w Centrum CEZAMAT
Schneider Electric wdrożył innowacyjny system automatyki budynkowej EcoStruxure Building, w jednej z największych polskich inwestycji w obszarze badań i rozwoju - Centrum Zaawansowanych Materiałów i Technologii - CEZAMAT. [...]

Bariera przeciwodłamkowa Geobrugg zatrzymała blok betonowy ważący 25 t




IV Ogólnopolska Konferencja Naukowa Budownictwo – Infrastruktura – Górnictwo „Monitoring, profilaktyka i zabezpieczanie infrastruktury budowlanej na terenach górniczych i pogórniczych”, 11-12.01.2018, Kraków 2018-01-11
W dniach 11-12 stycznia 2018 roku odbędzie się w Krakowie pod patronatem JM Rektora Politechniki Krakowskiej oraz Dziekana Wydziału Inżynierii Lądowej - IV Ogólnopolska Konferencja Naukowa Budownictwo – Infrastruktura – Górnictwo pt. „Monitoring, profilaktyka i zabezpieczanie infrastruktury budowlanej na terenach górniczych i pogórniczych”. Patronat Honorowy nad Konferencją sprawuje Prezes Wyższego Urzędu Górniczego.[...]


ERBUD – potentat na rynku budownictwa kubaturowego
Rozmowa z Walentym Twardym, dyrektorem ds. produkcji firmy Erbud SA.[...]


Rozwój polskiej kolei do 2023 r.
2016 był rokiem przetargów, 2017 – rokiem podpisywania umów, a w roku 2018 będą już prowadzone duże prace budowlane. Wszystko wskazuje na to, że przyszedł w końcu czas na inwestycje na rynku kolejowym. Zdaniem ekspertów, zaangażowanie PKP PLK SA w ich realizację wygląda obiecująco, a zaawansowanie prac przetargowych jest widoczne. Dzięki wielomiliardowym inwestycjom zaplanowanym na kolei do 2023 r. istnieje realna szansa na osiągnięcie w tym obszarze średniego standardu europejskiego.[...]


STRABAG wybudował drogę S7 Rychnowo – Olsztynek
STRABAG zakończył budowę ponad 11-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S7 z Rychnowa do Olsztynka, udostępniając tym samym trasę, stanowiącą przedłużenie wcześniej oddanego fragmentu drogi Ostróda Płd. – Rychnowo o długości 8,8 km. Realizację inwestycji wykonawca rozpoczął w kwietniu 2015 r. Zadanie o wartości 388,5 mln zł brutto wykonano na zlecenie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.[...]



Bariera przeciwodłamkowa Geobrugg pobija kolejny rekord

W Walenstadt w Szwajcarii 16 października 2017 r. bariera przeciwodłamkowa zaprojektowana i wyprodukowana przez szwajcarską firmę Geobrugg AG zatrzymała blok betonowy ważący 25 t i spadający pionowo z wysokości 42 m z prędkością 103 km/h. Siła uderzenia wynosiła 10 tys. kJ. W ten sposób firma Geobrugg po raz kolejny ustanowiła rekord świata w zatrzymaniu największego pod względem tonażu i siły uderzenia bloku skalnego.
Autor: Geobrugg AG



Zdjęcie: Geobrugg AGWykonany test w skali 1:1 udowodnił, że bariera firmy Geobrugg jest w stanie ochronić ludzi przed uderzeniem porównywalnym do uderzenia dużej ciężarówki pędzącej z prędkością 103 km/h. W najbliższym czasie Geobrugg uzyska wymagane dokumenty i certyfikaty zgodnie z międzynarodowym standardem ETAG 027, które pozwolą na rozpoczęcie produkcji nowej bariery pod nazwą handlową RXE-10000. Produkt powinien pojawić się w sprzedaży wiosną 2018 r.

Zapotrzebowanie na tak mocne bariery jest związane z globalnym ociepleniem, powodującym m.in. występowanie coraz gwałtowniejszych opadów oraz rozmrażanie wiecznej zmarzliny. Rośnie zagrożenie katastrofą naturalną wielu miejscowości i całych obszarów. Ostatnie katastroficzne powodzie w Ameryce Południowej oraz ogromne osuwiska w Szwajcarii są dowodem na to, że potrzebne są znacznie mocniejsze i efektywniejsze niż dotąd środki bezpieczeństwa.

Bariery chroniące przed odłamkami skalnymi są instalowane głównie w rejonach górskich wzdłuż szlaków komunikacyjnych. Elastyczne bariery przeciwodłamkowe, testowane na poligonie Geobrugg w Walenstadt, mają takie samo zastosowanie, jak np. ściany betonowe lub nasypy ziemne, są jednak znacznie lżejsze i łatwiejsze do zainstalowania i tym samym bardziej ekonomiczne.

W Polsce bariery chroniące przed odłamkami skalnymi firmy Geobrugg są montowane od kilku lat wzdłuż zagrożonych odcinków dróg. Ostatnio zostały zainstalowane na odcinku drogi krajowej nr 87 w Piwnicznej-Zdroju i na drodze wojewódzkiej nr 971 w Żegiestowie. Na obu odcinkach zamontowano bariery typu GBE-500-A, które wytrzymują energię uderzenia do wartości 500 kJ.

W celu określenia właściwego typu barier na każdym odcinku dokonano obmiaru wielkości potencjalnych odłamków skalnych oraz wyznaczono nachylenia zboczy. Wyniki symulacji komputerowej pozwoliły na określenie wysokości barier oraz energię, jaką bariera musi pochłonąć, aby zatrzymać spadające bloki skalne.

W sprawie uzyskania szczegółowych informacji zapraszamy do kontaktu: Geobrugg Partner in Poland, os. Bohaterów Września 82, 31-621 Kraków, tel.: +48 12 378 40 10,  www.geobrugg.pl.

Zdjęcie: Geobrugg AG




Reklamy
Strabag AARSLEFF Amago BASF Mosty Polskie Budimex DCS SSAB
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję