YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Wydarzenia
Wstecz


Podpisano umowę na budowę S61 Ełk Południe – Wysokie
19 lipca 2018 r. podpisana została umowa na projekt i budowę drogi ekspresowej S61 od węzła Ełk Południe do węzła Wysokie wraz z połączeniem z obwodnicą Ełku w ciągu S16. [...]

XXVI Międzynarodowe Targi Maszyn i Urządzeń dla Wodociągów i Kanalizacji WOD-KAN 2018




XVIII Krajowa Konferencja Mechaniki Gruntów i Inżynierii Geotechnicznej oraz VII Ogólnopolska Konferencja Młodych Geotechników, 04-07.09.2018, Warszawa 2018-09-04
Polski Komitet Geotechniki, Oddział Stołeczny Polskiego Komitetu Geotechniki 
oraz Katedra Geoinżynierii Wydziału Budownictwa i Inżynierii Środowiska Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie mają zaszczyt zaprosić na XVIII Krajową Konferencję Mechaniki Gruntów i Inżynierii Geotechnicznej oraz VII Ogólnopolską Konferencję Młodych Geotechników, która odbędzie się w dniach 4-7 września 2018 r. w Laboratorium Centrum Wodne SGGW przy ul. Ciszewskiego 6 w Warszawie.[...]


Dostrzegamy coraz szersze wejście nowych technologii w branżę
Rozmowa z Dorotą Jakuta, prezes Izby Gospodarczej „Wodociągi Polskie”.[...]


6 megatrendów będzie miało największy wpływ na kształt globalnej gospodarki
Momentami przełomowymi w historii ludzkości było wynalezienie maszyny parowej, żarówki i komputera, a potem internetu. Obecnie czynników, które mogą mieć równie znaczący wpływ na gospodarkę i społeczeństwo jest znacznie więcej. Są to automatyzacja i  robotyzacja, internet rzeczy czy sztuczna inteligencja. Eksperci firmy doradczej Deloitte wskazali sześć megatrendów, które w najbliższych latach zmienią oblicze polskiej i światowej gospodarki. To  przemysł 4.0, model gospodarki o obiegu zamkniętym, zrównoważone finanse, rynek talentów, „srebrna ekonomia” oraz elektromobilność.[...]


Powstanie kolejowy tunel średnicowy w Łodzi
PKP Polskie Linie Kolejowe SA podpisały umowę za 1,3 mld zł netto na budowę tunelu średnicowego – nowego połączenia Łodzi Fabrycznej ze stacjami Łódź Kaliska i Łódź Żabieniec. Będą dogodne wyjazdy pociągiem z centrum miasta na główne trasy kolejowe. Mieszkańcy zyskają dwa nowe przystanki i szybkie przejazdy w mieście. Inwestycja zostanie zakończona w grudniu 2021 r.[...]



Bariera przeciwodłamkowa Geobrugg pobija kolejny rekord

W Walenstadt w Szwajcarii 16 października 2017 r. bariera przeciwodłamkowa zaprojektowana i wyprodukowana przez szwajcarską firmę Geobrugg AG zatrzymała blok betonowy ważący 25 t i spadający pionowo z wysokości 42 m z prędkością 103 km/h. Siła uderzenia wynosiła 10 tys. kJ. W ten sposób firma Geobrugg po raz kolejny ustanowiła rekord świata w zatrzymaniu największego pod względem tonażu i siły uderzenia bloku skalnego.
Autor: Geobrugg AG



Zdjęcie: Geobrugg AGWykonany test w skali 1:1 udowodnił, że bariera firmy Geobrugg jest w stanie ochronić ludzi przed uderzeniem porównywalnym do uderzenia dużej ciężarówki pędzącej z prędkością 103 km/h. W najbliższym czasie Geobrugg uzyska wymagane dokumenty i certyfikaty zgodnie z międzynarodowym standardem ETAG 027, które pozwolą na rozpoczęcie produkcji nowej bariery pod nazwą handlową RXE-10000. Produkt powinien pojawić się w sprzedaży wiosną 2018 r.

Zapotrzebowanie na tak mocne bariery jest związane z globalnym ociepleniem, powodującym m.in. występowanie coraz gwałtowniejszych opadów oraz rozmrażanie wiecznej zmarzliny. Rośnie zagrożenie katastrofą naturalną wielu miejscowości i całych obszarów. Ostatnie katastroficzne powodzie w Ameryce Południowej oraz ogromne osuwiska w Szwajcarii są dowodem na to, że potrzebne są znacznie mocniejsze i efektywniejsze niż dotąd środki bezpieczeństwa.

Bariery chroniące przed odłamkami skalnymi są instalowane głównie w rejonach górskich wzdłuż szlaków komunikacyjnych. Elastyczne bariery przeciwodłamkowe, testowane na poligonie Geobrugg w Walenstadt, mają takie samo zastosowanie, jak np. ściany betonowe lub nasypy ziemne, są jednak znacznie lżejsze i łatwiejsze do zainstalowania i tym samym bardziej ekonomiczne.

W Polsce bariery chroniące przed odłamkami skalnymi firmy Geobrugg są montowane od kilku lat wzdłuż zagrożonych odcinków dróg. Ostatnio zostały zainstalowane na odcinku drogi krajowej nr 87 w Piwnicznej-Zdroju i na drodze wojewódzkiej nr 971 w Żegiestowie. Na obu odcinkach zamontowano bariery typu GBE-500-A, które wytrzymują energię uderzenia do wartości 500 kJ.

W celu określenia właściwego typu barier na każdym odcinku dokonano obmiaru wielkości potencjalnych odłamków skalnych oraz wyznaczono nachylenia zboczy. Wyniki symulacji komputerowej pozwoliły na określenie wysokości barier oraz energię, jaką bariera musi pochłonąć, aby zatrzymać spadające bloki skalne.

W sprawie uzyskania szczegółowych informacji zapraszamy do kontaktu: Geobrugg Partner in Poland, os. Bohaterów Września 82, 31-621 Kraków, tel.: +48 12 378 40 10,  www.geobrugg.pl.

Zdjęcie: Geobrugg AG




Reklamy
Soletanche Sitech DCS PAM Uponor Loyd Budimex Mosty Polskie
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję