Facebook   YouTube   English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Inwestycje


Powrót do ruchu jedną jezdnią na węźle Szczecin Kijewo 2022-01-21
Powrót do ruchu jedną jezdnią A6 umożliwi dokończenie prac na jezdni w kierunku Świnoujścia. Obecnie kierowcy przejeżdżają przez węzeł jezdnią w stronę Kołbaskowa, mając do dyspozycji po jednym pasie ruchu w każdą stronę. [...]

125 lat Grupy Brugg




NOVDROG ’22 2022-03-10
[...]


Pandemia nie taka bezbolesna dla budownictwa
Rozmowa z Wojciechem Trojanowskim i Waldemarem Wójcikiem, członkami zarządu STRABAG Sp. z o.o.[...]


Infrastruktura wodno-ściekowa w miastach przyszłości
„Polskie Miasta Przyszłości 2050” to raport Polskiego Towarzystwa Studiów nad Przyszłością oraz ekspertów Saint-Gobain, który został opracowany przy współpracy firmy konsultingowej 4CF zajmującej się foresightem strategicznym. [...]


Spółka Soletanche Polska przygotowała grunt pod rozbudowę Urzędu Morskiego w Gdyni
Grunt pod rozbudowę budynku biurowo-warsztatowo-magazynowego Urzędu Morskiego w Gdyni przygotowany. Na mocy umowy zawartej pomiędzy Urzędem Morskim w Gdyni a Soletanche Polska firma wykonała wzmocnienia pod projektowany budynek wielofunkcyjny. Zadaniem firmy było „Wykonanie pali przemieszczeniowych dla projektowanego budynku”. [...]



Bajpas kolejowy zamiast komunikacji zastępczej

PORR SA odpowiada za modernizację linii kolejowej E59 z Poznania do Szczecina na odcinku Krzyż – Dobiegniew. W ramach zadania zostanie wykonana przebudowa torów na linii kolejowej nr 351 Poznań Główny – Szczecin Dąbie. Dzięki budowie tymczasowego bajpasu kolejowego na tym odcinku linia nie została zamknięta na czas prowadzonych prac, a pasażerowie uniknęli przesiadek do komunikacji zastępczej.
PORR SA



  Zdjęcie: PORR SA
Budowa konstrukcji tymczasowej rozpoczęła się w listopadzie 2020 r. i trwała do marca 2021 r. W tym czasie w pobliżu Krzyża Wielkopolskiego, wzdłuż linii kolejowej Poznań Główny – Szczecin Dąbie, usypany został ponad 400-metrowy nasyp ziemny a nad torami linii Tczew – Kostrzyn zamontowano 30-metrową konstrukcję stalową. Do wykonania wysokich na ok. 8,5 m budowli ziemnych zużyto ponad 18 tys. t ziemi, natomiast do budowy obiektu stalowego posłużyły elementy o łącznej wadze ok. 120 t.

Uruchomiony w marcu 2021 r. bajpas kolejowy zapewni ciągłość ruchu na modernizowanym odcinku – otwarta pozostała nie tylko linia kolejowa między Poznaniem a Szczecinem, ale także przebiegająca pod tym odcinkiem linia łącząca Gorzów Wielkopolski i Krzyż Wielkopolski. Pasażerowie uniknęli czasochłonnych przesiadek do komunikacji zastępczej, natomiast z perspektywy wykonawcy objazd pozwolił na sprawną przebudowę wiaduktu kolejowego na trasie Poznań Główny – Szczecin Główny.

W ramach prac modernizacyjnych na LK351 PORR zburzy zlokalizowany w pobliżu Krzyża Wielkopolskiego wiadukt kolejowy i zbuduje na jego miejscu nową, 250-tonową przeprawę. Nowy obiekt z oddzielnymi konstrukcjami dla każdego toru zapewni bezpieczne przejazdy pociągów. Prace na tym odcinku potrwają dziewięć miesięcy. Po ich zakończeniu tymczasowy bajpas zostanie rozebrany, a pociągi pojadą po zmodernizowanym wiadukcie kolejowym.

Modernizacja strategicznej E59


Dzięki modernizacji linii kolejowej E59 na odcinku Krzyż – Dobiegniew w 2022 r. pociągi pasażerskie będą poruszały się na linii kolejowej E59 z prędkością do 160 km/h, a składy towarowe do 120 km/h. Umożliwi to w efekcie skrócenie podróży między stolicami województw wielkopolskiego i zachodniopomorskiego o 50 minut, a także poprawi warunki przewozu ładunków przez zwiększenie dostępu do zachodniopomorskich portów.

Więcej na www.porr.pl.




Reklamy
Optem GEO-Instruments Keller Soletanche Wodociągi Miasta Krakowa Porr SG Pam Geobrugg
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
- -
Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję