YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Archiwum numerów


I Kongres Rozwoju Kolei 2019-01-24
23 stycznia 2019 r. w Warszawie odbył się I Kongres Rozwoju Kolei „Przyszłość i perspektywy”. Organizatorem były spółki z Grupy PKP: PKP S.A., PKP Cargo S.A., PKP Intercity S.A. oraz PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. [...]

Zimowa Szkoła Mechaniki Górotworu i Geoinżynierii 2018




III Forum Gospodarcze Budownictwa „Build4Future”, 11-12.02.2019, Poznań 2019-02-11
Najważniejszym wydarzeniem towarzyszącym targom Budma 2019 jest III edycja Forum Gospodarczego Budownictwa „Build4Future”, które zainauguruje święto branży budowlanej już 11-12 lutego 2019 roku w Poznaniu. Ciekawy program merytoryczny spotkania zapewnią, nie tylko prezentacje przedstawiane przez ekspertów, ale przede wszystkim panele dyskusyjne, które będą idealną okazją do merytorycznej dyskusji przedstawicieli administracji publicznej z przedsiębiorcami.[...]


Postęp w inżynierii rodzi się w mostownictwie
Rozmowa z prof. dr. hab. inż. Kazimierzem Flagą, dr h.c.m. z Katedry Budowy Mostów i Tuneli Politechniki Krakowskiej, rektorem tej uczelni w latach 1996-2002.[...]


Raport „Zamknięty obieg – otwarte możliwości”
Oddziaływanie ludzi na środowisko jest coraz większe. Liczba ludności przez ostatnie pół wieku wzrosła dwukrotnie: z 3,7 mld do 7,6 mld. Powoduje to, że zużycie surowców naturalnych wzrasta niewspółmiernie do możliwości regeneracyjnych Ziemi. Zwiększeniu ulega również ilość odpadów, które są nieprawidłowo zagospodarowane, co oznacza duże straty dla środowiska naturalnego. Odpowiedzią na te wyzwania jest gospodarka o obiegu zamkniętym (GOZ). Jak wynika z raportu firmy doradczej Deloitte „Zamknięty obieg – otwarte możliwości”, gospodarka odpadami i zarządzanie surowcami są w Polsce nieefektywne. [...]


Krakowskie inwestycje kolejowe w ramach Krajowego Programu Kolejowego
Nowe perony w Bieżanowie, Prokocimiu i Mydlnikach to jedne z pierwszych efektów miliardowych inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych SA w krakowskim węźle kolejowym. Nowe rozwiązania usprawniają komunikację w Małopolsce i jej stolicy. Za kilka miesięcy podróże w aglomeracji i przejazdach dalekobieżnych będą łatwiejsze.[...]



Archiwum numerów NBI

NBI 1(34) styczeń-luty 2011 »

Niepewność – z tym uczuciem Polacy wchodzą w nowy rok. Plan zacieśniania polityki pieniężnej, spowodowany groźbą zapaści finansów publicznych, przyjmuje formy odczuwalne przez przeciętnego Kowalskiego. Niepewność dotyczy poziomu cen po podwyżkach stawek podatku VAT, do czego przygotowywano nas od schyłku minionego roku, a od niedawna – także przyszłych emerytur.



NBI 2(35) marzec-kwiecień 2011 »

Rozpoczęcie sezonu budowlanego nie było w tym roku udane. Opinię publiczną zelektryzowała informacja, podawana jako główny news we wszystkich najważniejszych mediach elektronicznych i prasowych, że oto na budowie trasy ekspresowej od al. Prymasa Tysiąclecia do węzła autostradowego w Konotopie jest wiele poważnych niedoróbek.



NBI 3(36) maj-czerwiec 2011 »

Czy branży budowlanej w Polsce grozi brak rąk do pracy? Warto zadać to pytanie w związku z otwarciem od 1 maja niemieckiego i austriackiego ryku pracy dla obywateli państw, które przystąpiły do Unii Europejskiej w 2004 r., a więc także dla Polaków. Pracodawcy z Niemiec przewidują, że znaczną część emigrantów zarobkowych z Europy Środkowo-Wschodniej będą stanowić właśnie Polacy.



NBI 4(37) lipiec-sierpień 2011 »

Miało być tanio, solidnie i szybko. Nic nie zostało z tych obietnic, a rozwój wypadków przy budowie A2 jest coraz burzliwszy. Firma Covec zalega ze spłatą polskim partnerom ponad 117 mln zł. Teraz więc GDDKiA będzie musiała wziąć odpowiedzialność nie tylko za dokończenie obu odcinków autostrady, ale też zająć się problemem zobowiązań finansowych, które ma chiński wykonawca.



NBI 5(38) wrzesień-październik 2011 »

Rozwój polskiej gospodarki napędzają: konsumpcja, eksport i inwestycje, przede wszystkim publiczne.  Wydaje się, że oddziaływanie tego ostatniego czynnika niebawem ulegnie osłabieniu, gdyż szczyt inwestycji publicznych mamy już za sobą. Jak zauważają analitycy, od kryzysu w 2009 r. to wysoka kontrybucja inwestycji publicznych neutralizowała spadek inwestycji prywatnych.



NBI 6(39) listopad-grudzień 2011 »

Kończy się 2011 r., a wraz z nim trzeci rok kryzysu finansów publicznych, z którym boryka się Europa. Dramatyczna sytuacja Grecji, niepewna Włoch i Hiszpanii, uświadomiła, że Unia Europejska była budowana na dobre czasy i nie jest przygotowana na kryzys. Z greckiej lekcji próbuje się teraz wyciągnąć wnioski. Chodzi zwłaszcza o lepszy nadzór instytucji europejskich nad finansami poszczególnych krajów Wspólnoty, by w przyszłości nigdzie indziej nie wystąpiły podobne problemy zadłużeniowe jak w Grecji.



Reklamy
MPWiK Kraków Soletanche Keller Aarsleff Amago PAM Budimex Strabag
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję