YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


Pierwsza umowa na przebudowę A18
14 listopada 2019 r. zielonogórski Oddział GDDKiA podpisał umowę na przebudowę i dostosowanie 22 km drogi krajowej nr 18 do parametrów autostrady. Jest to odcinek, który zaczyna się w okolicach węzła Żary Zachód kończy blisko 4 km przed węzłem Iłowa. [...]

III Warsztaty Geologii Inżynierskiej




VI Ogólnopolska Konferencja Konstrukcje Budowlane 2019, 22.11.2019, Warszawa 2019-11-22
22 listopada 2019 r. w Bibliotece Uniwersyteckiej w Warszawie odbędzie się VI edycja ogólnopolskiej konferencji Konstrukcje Budowlane 2019. Wydarzeniu patronują: Polski Związek Inżynierów i Techników Budownictwa, Izba Projektowania Budowlanego, Politechnika Warszawska oraz Stowarzyszenie Architektów Polskich.[...]


Przepusty i przejścia dla zwierząt już wkrótce w Krakowie
Rozmowa z prof. UZ dr. hab. inż. Adamem Wysokowskim, kierownikiem Zakładu Dróg i Mostów na Uniwersytecie Zielonogórskim, przewodniczącym Komitetu Naukowego konferencji Przepusty i przejścia dla zwierząt.[...]


Pełen recycling plastiku jest możliwy
Reinhard Schneider, Marcin Dorociński i Marcin Meller wzięli udział w panelu dyskusyjnym „Czyste oceany bez plastiku – wizja czy przyszłość”. Problem plastiku jest jedną z najbardziej palących kwestii XXI wieku. Firma Werner & Mertz jest pionierem w dziedzinie 100% ponownego wykorzystania materiałów plastikowych - opakowania produktów marki Frosch powstają w 100% z materiałów pochodzących z recyklingu. Proekologiczną strategię firmy zaprezentował w Sopocie prezes firmy, Reinhard Schneider, laureat tegorocznej Niemieckiej Nagrody Ochrony Środowiska.[...]


Otwarto nową siedzibę Szpitala Uniwersyteckiego w Krakowie
29 października 2019 roku o godzinie 11 nastąpiło uroczyste otwarcie nowej siedziby Szpitala Uniwersyteckiego (NNSU) w Krakowie-Prokocimiu. Od wmurowania kamienia węgielnego minęło 4,5 roku.[...]



Analiza hałasu na S5 Korzeńsko – Wrocław

Wrocławski Oddział GDDKiA podpisał umowę ze spółką Lemitor Ochrona Środowiska na wykonanie analizy porealizacyjnej oddziaływania na środowisko drogi ekspresowej S5 Korzeńsko – Wrocław.



Zdjęcie: Wallstrand, pixabay.comWykonanie analizy porealizacyjnej oddziaływania na środowisko drogi ekspresowej S5 od Korzeńska do Wrocławia jest podzielone na dwa zadania:
- Zadanie 1 – w zakresie klimatu akustycznego,
- Zadanie 2 – w zakresie środowiska gruntowo-wodnego.



Zadanie 1 zrealizuje wybrana w drodze przetargu firma Lemitor Ochrona Środowiska Sp. z o.o. Sp. K.
 Umowny termin realizacji zadania został określony do 20 kwietnia 2018 r.

Zadanie 2 - w styczniu br. planowane jest ponowne ogłoszenie przetargu. Ostatnie postępowanie zostało unieważnione, ponieważ cena oferty przewyższała kwotę, którą Zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.



Informacyjnie:

Na mocy decyzji Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska o środowiskowych uwarunkowaniach z dnia 23 sierpnia 2010 r. i postanowienia Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska z dnia 8 września 2015 r. GDDKiA zobowiązana została do wykonania powyższej analizy porealizacyjnej po upływie roku od oddania do ruchu drogi ekspresowej S5 Korzeńsko –  Wrocław. Głównym celem wykonanej analizy będzie weryfikacja założeń dotyczących przewidywanego charakteru i zakresu oddziaływania inwestycji na środowisko, które zostały zawarte w decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, postanowieniu Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska z dnia 8 września 2015 i raporcie o oddziaływaniu na środowisko, a rzeczywistym oddziaływaniem inwestycji, po uwzględnieniu działań podjętych w celu jego ograniczenia. Wykonawca wykona badania i pomiary, dzięki którym sprawdzi skuteczność zastosowanych metod ochrony np. ekranów akustycznych, a także określi czy inne obszary mają być objęte dodatkową ochroną np. ze względu na przekroczenie norm hałasu.



Droga ekspresowa S5 od Korzeńska do Wrocławia, o długości ok. 48 km, była realizowana w latach 2014-2017. Pierwszy fragment S5 o długości ok. 19,5 km od Korzeńska do węzła Krościna został oddany do ruchu 6 listopada 2017 r., natomiast pozostały odcinek, od węzła Krościna do węzła Wrocław Północ został oddany do ruchu 22 grudnia 2017 r.

Autor: GDDKiA O/Wrocław
Zdjęcie: Wallstrand, pixabay.com





Reklamy
Aarsleff MPWiK Kraków PAM Geobrugg Keller DCS Uponor Soletanche
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję