Facebook   YouTube   English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


Trwa budowa drogi S3 Bolków – Kamienna Góra
Mimo przerwy zimowej prace na budowie drogi ekspresowej S3 idą pełną parą. Wykonawca nie poprzestaje tylko na drążeniu tunelu, ale prowadzi także prace w zakresie robót drogowych oraz mostowych. [...]

125 lat Grupy Brugg




NOVDROG ’22 2022-03-10
[...]


Pandemia nie taka bezbolesna dla budownictwa
Rozmowa z Wojciechem Trojanowskim i Waldemarem Wójcikiem, członkami zarządu STRABAG Sp. z o.o.[...]


Skrócony czas realizacji główmy czynnikiem wyboru oferty – Trendy w budownictwie 2022
Wybór właściwej technologii i sposobu wykonania zakresu geotechnicznego będzie miał wpływ na dalszą realizację prac ziemnych, a następnie żelbetowych. Dzięki temu nie tylko przyśpieszamy i ułatwiamy pracę przez cały okres budowy, ale też stworzymy sobie bufor bezpieczeństwa czasowego w razie nieprzewidzianych trudności technicznych, kadrowych, sprzętowych czy związanych z odbiorami końcowymi. [...]


Spółka Soletanche Polska przygotowała grunt pod rozbudowę Urzędu Morskiego w Gdyni
Grunt pod rozbudowę budynku biurowo-warsztatowo-magazynowego Urzędu Morskiego w Gdyni przygotowany. Na mocy umowy zawartej pomiędzy Urzędem Morskim w Gdyni a Soletanche Polska firma wykonała wzmocnienia pod projektowany budynek wielofunkcyjny. Zadaniem firmy było „Wykonanie pali przemieszczeniowych dla projektowanego budynku”. [...]



9 ofert na budowę odcinka N-S w Rudzie Śląskiej

Władze Rudy Śląskiej otworzyły oferty w przetargu na budowę kolejnego odcinka trasy N-S w mieście, który ma przebiegać od ul. Kokota w kierunku autostrady A4. W przetargu wpłynęło 9 ofert.



 
Najtańsza cena opiewa na niemal 110 mln zł, natomiast najdroższa na ponad 184,5 mln zł. Teraz urzędników czeka szczegółowa analiza i  ocena złożonych ofert. Na tym jednak nie koniec, bo dodatkowo planowane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej. Zaproszenie do udziału w  niej otrzymają wykonawcy, których oferty nie zostaną odrzucone na etapie oceny. Według planów inwestycja powinna być gotowa w  czwartym kwartale 2023 r. Przedsięwzięcie objęte jest unijnym dofinansowaniem w  wysokości ponad 85 mln zł.

- Po raz pierwszy w  naszym mieście przy tego rodzaju przetargu wykorzystamy aukcję elektroniczną. Wierzę, że zastosowanie takiej procedury będzie dla nas korzystne zarówno pod względem ceny, jak i  jakości późniejszego wykonania inwestycji –
podkreśla prezydent Grażyna Dziedzic.

Do tej pory zrealizowane zostały trzy etapy trasy N-S, ale do pełnego połączenia autostrady A4 i  DTŚ konieczna jest jeszcze budowa odcinka od ul. Kokota do łącznika z  autostradą w  ciągu ul. 1  Maja. To duża i  kosztowna inwestycja, dlatego została podzielona na dwa zadania. Ogłoszony przetarg dotyczy pierwszego z  nich. - Przedsięwzięcie obejmuje odcinek od ul. Kokota do ul. Bielszowickiej wraz z  węzłem, przebudowę ul. Bielszowickiej od wspomnianego węzła do ul. 1  Maja, rondo na skrzyżowaniu tych dwóch ulic oraz odcinek ul. 1  Maja od ul. Bielszowickiej do ul. Gabora – wylicza wiceprezydent Krzysztof Mejer.

W ten sposób wybudowany zostanie odcinek trasy N-S o  długości prawie 1  km wraz z  całą infrastrukturą towarzyszącą. - Węzeł łączący trasę z  ul. Bielszowicką będzie dwupoziomowy, a  rondo na skrzyżowaniu ul. 1  Maja i  ul. Bielszowickiej będzie miało formę turbinową. Przebudowane zostaną wloty dróg poprzecznych do ul. 1  Maja, powstaną drogi dojazdowe do obsługi infrastruktury, chodniki, ścieżki rowerowe oraz elementy systemu odwodnienia – mówi Renata Krusz, zastępca naczelnika Wydziału Dróg i  Mostów UM. Przewidziano również przebudowę obiektów inżynierskich – wiaduktów, mostów, przejść podziemnych, przepustów.

Przypomnijmy, że pierwotny przetarg na budowę odcinka trasy N-S od ul. Kokota do autostrady A4 zakładał wykonanie go w  ramach jednego zadania. Postępowanie zostało jednak unieważnione w  październiku 2019 roku, ponieważ najtańsza złożona oferta, przekroczyła o  ponad 106 mln zł koszt wynikający z  projektu i  kosztorysu inwestorskiego. W  tej sytuacji podjęta została decyzja o  podziale zadania na dwa odcinki, co wymagało zmian w  projekcie oraz uruchomienia dodatkowych procedur formalno-prawnych. Etapy zostały wydzielone w  taki sposób, aby ich realizacja była możliwa niezależnie, zarówno pod względem ruchowym, jak i  technicznym.

Na budowę całego brakującego odcinka do autostrady miasto pozyskało 110 mln zł ze środków Unii Europejskiej. - Wobec zmienionego zakresu projektu wymagana była weryfikacja wcześniej złożonego wniosku o  dofinansowanie. Mamy oficjalne potwierdzenie z  Urzędu Marszałkowskiego, że przebiegła ona pozytywnie i  mamy zgodę na podział odcinków – informuje wiceprezydent Michał Pierończyk. - Koszty kwalifikowane pierwszego etapu objętego aktualnym przetargiem to około 100 mln zł, dofinansowanie miałoby wynieść 85% tej kwoty – dodaje.

Do tej pory w  Rudzie Śląskiej zrealizowane zostały już trzy odcinki trasy N-S. Mają one długość ok. 3,4 km. Pierwszy został przekazany do użytkowania na początku 2013 roku. Prowadzi on od ul. 1  Maja, czyli drogi nr 925, do Drogowej Trasy Średnicowej, wraz z  węzłem dwupoziomowym z  ul. 1  Maja. Jego budowa kosztowała ponad 48 mln zł.

Kolejny odcinek do użytkowania przekazany został w  sierpniu 2016 roku. Prowadzi on od ul. 1  Maja do ul. Bukowej. Wraz z  tą inwestycją dodatkowo wykonane zostało 1,5 km drogowego połączenia ul. Bukowej z  ul. ks. Niedzieli. Ta inwestycja kosztowała ponad 60 mln zł. Trzeci etap trasy N-S do użytku oddany został jesienią 2018 r. Odcinek o  długości 1,4 km przebiega od ul. Bukowej do ul. Kokota. Jego realizacja kosztowała blisko 54 mln zł.

Na budowę wszystkich odcinków miasto pozyskało unijne dofinansowanie. - Pierwszy etap został dofinansowany kwotą ponad 36 mln zł, drugi i trzeci fragment kwotą około 82 mln zł – mówi Aleksandra Kruszewska, naczelnik Wydziału Rozwoju Miasta.

Władze Rudy Śląskiej nie chcą poprzestać na pierwotnie zakładanym kształcie trasy N-S, lecz kontynuować jej budowę w  kierunku północnym, tj. od DTŚ do granicy z  Bytomiem. Aktualnie trwają prace nad przygotowywaniem dokumentacji projektowej tego przedsięwzięcia. Jego realizacja uzależniona będzie jednak od środków, jakie miasto będzie mogło wygospodarować na inwestycje.

Tekst i wizualizacja: Urząd Miasta Ruda Śląska




Reklamy
Optem Porr Geobrugg Soletanche GEO-Instruments SG Pam Wodociągi Miasta Krakowa Keller
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
- -
Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję