YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


W przyszłości S11 połączy Pomorze Środkowe ze Śląskiem
W przyszłości droga ekspresowa S11 połączy Pomorze Środkowe przez Poznań z aglomeracją Śląską. Będzie miała ponad 600 km długości, z czego obecnie kierowcy mają do dyspozycji ponad 120 km, kolejne 32 km jest w realizacji, a 48 km w przetargu. [...]

III Warsztaty Geologii Inżynierskiej




Międzynarodowe Targi Budownictwa i Architektury BUDMA 2020 2020-02-04
Międzynarodowe Targi Poznańskie serdecznie zapraszają do wzięcia udziału w Międzynarodowych Targach Budownictwa i Architektury BUDM 2020, które odbędą się w dniach 4-7 lutego 2020 r. w Poznaniu.[...]


Profesora Jana Biliszczuka poznałem…
[...]


Fundamenty na palach
Posadowienie na palach to jeden z najstarszych sposobów budowania fundamentów. Technologia palowania wciąż ewoluuje. Jest coraz bardziej przyjazna dla środowiska i człowieka, coraz szybsza, wykorzystuje nowoczesne usprzętowienie, posiłkuje się komputerowym sterowaniem i kontrolą jakości wykonywanych pali. Dzięki bogatej ofercie dostępnych na rynku technologii wybór odpowiedniej umożliwia uwzględnienie zarówno wymagań technicznych, uwarunkowań realizacyjnych oraz środowiskowych, jak i efektywności ekonomicznej.[...]


Rusza budowa biurowca K2 w Gdyni
Vastint Poland podpisał kontrakt z firmą CFE Polska na generalne wykonawstwo. Dotyczy on realizacji biurowca o powierzchni najmu 11 400 m2 przy ulicy Kieleckiej 2 w Gdyni. Zasadnicze prace budowlane rozpoczną się na początku tego roku, natomiast planowane zakończenie inwestycji przewidziane jest w połowie 2022 r.[...]



50 km nowych torów na linii Działdowo – Olsztyn

PLK ułożyły już ok. 50 km nowego toru pomiędzy Olsztynem a Działdowem. W styczniu zakończono prace na 20-km odc. Działdowo – Olsztynek. Na 30 km między Olsztynem a Olsztynkiem jeżdżą już pociągi.



Prace w Waplewie, fot. PKP PLKW styczniu br. zakończył się kolejny etap prac na odcinku Olsztynek – Działdowo. Specjalna maszyna PUN, która zabiera stare odcinki toru i na ich miejsce montuje nowe, pracowała na trasie Nidzica – Działdowo. Sprawnie przygotowano już ok. 20 km podstawowego zakresu nowej drogi kolejowej. Wykonawca wykona jeszcze prace uzupełniające i rozpoczyna przygotowania do działań na kolejnym szlaku z Nidzicy do Olsztynka. Zgromadzone materiały pozwolą na sprawną pracę maszyny PUN.

Pomimo warunków zimowych, trwają prace przy przebudowie mostów i wiaduktów. Wykonawca odpowiednio do warunków atmosferycznych przygotowuje montaż kabli. Instalacja zapewni łączność i obsługę urządzeń sterowania ruchem kolejowym.

Lepszy dostęp do kolei w Waplewie, Zakrzewie-Sarnowie, Krasnołęce i Dobrzyniu


Budowane są nowe perony. Podstawowe konstrukcje widać w Waplewie, Zakrzewie-Sarnowie, Krasnołęce i Dobrzyniu. Po przebudowie perony będą wyższe, co ułatwi wsiadanie i wysiadanie z pociągu. Antypoślizgowa nawierzchnia i funkcjonalne oświetlenie zapewnią bezpieczne poruszanie się po peronach – także po zmroku. Podróżni skorzystają z nowych ławek, wiat i tablic informacyjnych. Czytelne oznakowanie ułatwi orientację na stacjach. Informacje o rozkładzie jazdy będą prezentowane w gablotach. Wygodny dostęp na perony dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się zapewnią pochylnie. Cykliści skorzystają z zamontowanych w pobliżu peronów stojaków rowerowych.

Szybsza i sprawniejsza podróż


Od 2018 roku na 6 przebudowanych stacjach i przystankach oraz na nowym przystanku Olsztyn Dajtki podróżni korzystają z nowych peronów. Pociągi jeżdżą po zmodernizowanych torach na odcinku Olsztyn – Olsztynek.

Modernizacja 83 km linii z Olsztyna do Działdowa to ważna inwestycja w regionie. Poprawi się komfort obsługi pasażerów na łącznie 12 przystankach i stacjach. Będzie wyższy komfort jazdy. Podróże w regionie będą krótsze o ok. kwadrans. Tym samym skróci się czas jazdy również do Warszawy. Wpłynie to na poprawę przepustowości linii i możliwość prowadzenia większej liczby pociągów.

„Prace na linii kolejowej nr 216 na odcinku Działdowo – Olsztyn” są realizowane w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia. Wartość umowy to ok. 260 mln zł. Dofinansowanie UE wynosi 85 proc. Zakończenie inwestycji planowane jest w drugiej połowie 2019 roku.

Tekst i zdjęcie: Martyn Janduła, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.





Reklamy
Geobrugg DCS Soletanche Keller PAM Uponor MPWiK Kraków Aarsleff
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję