5 ofert na zaprojektowanie i budowę S19 Ploski – Haćki
5 października białostocki Oddział GDDKiA otworzył oferty w przetargu na projekt i budowę odcinka drogi ekspresowej S19 Ploski – Haćki. W przetargu wpłynęło 5 ofert, które mieszczą się kosztorysie zamawiającego.
Budowa za dwa lata
Inwestycja zostanie zrealizowana w systemie „Projektuj i buduj”. Podpisanie umowy zaplanowano w pierwszym kwartale przyszłego roku, a uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) przewidziane jest na III kw. 2022 r. Budowa zaplanowana jest na lata 2022-2024.
Mała rzeka, spory most
Fragment S19 Ploski – Haćki będzie miał 8,89 kilometra długości, dwie jezdnie po dwa pasy ruchu każda, a rodzaj nawierzchni wybierze wykonawca. Odcinek zaprojektowany został równolegle do istniejącej drogi krajowej nr 19. Powstaną na nim dwa Miejsca Obsługi Podróżnych (para) – Haćki Wschód i Haćki Zachód. Wybudowanych zostanie 13 obiektów inżynierskich, z czego 9 będzie pełniło funkcję przejść dla zwierząt. Taką też funkcje będzie pełnił prawie 215-metrowy most na rzeczką Orlanka i jej terenami zalewowymi.
Oferty na 65 km S19
Wczorajsze otwarcie ofert oznacza, że poznaliśmy już oferty, które wpłynęły w przetargach na cztery fragmenty S19 wokół Białegostoku o łącznej długości 47,5 km w standardzie drogi ekspresowej i 13,68 km w standardzie drogi klasy GP (budowa drogi krajowej nr 65), a także w dwóch przetargach na 18-kilometrów „eski” pomiędzy Białymstokiem a Bielskiem Podlaskim. Pod koniec tego roku i na początku przyszłego planowane jest podpisanie umów z wykonawcami tych odcinków.
Źródło: GDDKiA O/Białystok