Facebook   YouTube   English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Wydarzenia
Wstecz


Dwujezdniowa droga S7 Napierki – Płońsk
17 sierpnia GDDKiA udostępniła do ruchu ostatnie 9 km drugiej jezdni drogi S7 Pieńki – Płońsk, od węzła Dłużniewo do Płońska. Od teraz kierowcy mają do dyspozycji dwie jezdnie od granicy województw warmińsko-mazurskiego i mazowieckiego do Płońska. [...]

125 lat Grupy Brugg




VIII Kongres Wodociągowców Polskich 2022-09-08
[...]


BIM Academy i automatyzacja procesów projektowych w Jacobs
W ramach współpracy naszego wydawnictwa z infraSTUDIO przedstawiamy zapis rozmowy przeprowadzonej przez dr. hab. inż. Marka Salamaka, prof. PŚ z Pawłem Puchem, menedżerem zespołu ds. BIM i automatyzacji procesów projektowych w krakowskim oddziale Jacobs.[...]


Realizacja 270 inwestycji kolejowych o wartości 125 mld zł
Jak wynika z raportu firmy badawczej Spectis Budownictwo kolejowe w Polsce 2022–2027, szacunkowa wartość 270 realizowanych i planowanych największych inwestycji kolejowych wynosi 125 mld zł, z czego 37 mld zł (30% całości) przypada na inwestycje w budowie, a 88 mld zł na inwestycje będące na etapie przetargu, planowania lub wstępnej koncepcji. Tak znacząca dysproporcja pomiędzy wartością inwestycji w realizacji a planowanymi świadczy o dużym długoterminowym potencjale rozwoju tego segmentu budownictwa.[...]


Szansa na nową wizytówkę miasta – Krakowska Kamienica pod Wawelem
Rewitalizacja, przebudowa i rozbudowa zabytkowej kamienicy przy ulicy Powiśle 10 w Krakowie, w bezpośrednim sąsiedztwie Zamku Wawelskiego to bardzo odpowiedzialne zadanie, które jednocześnie jest unikalną szansą na wprowadzenie nowej jakości waterfrontu nadwiślańskiego w centrum dawnej stolicy Polski.[...]



20-lecie Freyssinet Polska

W 2019 r. Freyssinet Polska Sp. z o.o. świętuje jubileusz 20-lecia istnienia. Firma została założona w 1999 r., ale działalność rozpoczęła już wcześniej, gdyż w 1995 r. powstało Biuro Reprezentacji Technicznej Freyssinet w Polsce. Od połowy lat 90. XX w. Freyssinet bierze udział w budowaniu polskiej infrastruktury drogowo-mostowej.
Autor: Wioletta Drukała-Ptak, Freyssinet Polska Sp. z o.o.



Most Rędziński przez Odrę we WrocławiuZaczęło się we Francji
Dumni ze spuścizny pozostawionej przez założyciela firmy, wybitnego francuskiego inżyniera Eugène’a Freyssinet, wspierani przez doświadczonych kolegów z Grupy, członkowie ekipy Freyssinet Polska od późnych lat 90. XX w. zaczęli stosować w kraju systemy sprężenia typu C i F oraz systemy podwieszenia konstrukcji mostowych H 1000 i HD 2000. Lista konstrukcji, w których zainstalowano systemy sprężenia Freyssinet, liczy setki pozycji. Wśród nich wymienić należy jedną z najdłuższych polskich estakad – obiekt WA-458 w ciągu autostrady A1 na odcinku Sośnica – Maciejów w Gliwicach, oraz dwa z największych mostów podwieszonych w Polsce, czyli most przez Wisłę w Płocku i most Rędziński przez Odrę we Wrocławiu.

Mosty i nie tylko

Od początku istnienia firmy systemy sprężania wbudowywane były również w konstrukcje kubaturowe. Po 20 latach działalności firma może pochwalić się równie długą listą sprężonych konstrukcji kubaturowych, jak mostowych. Wśród tych pierwszych wymienić należy sprężoną płytę fundamentową Hali Widowiskowo-Sportowej w Czyżynach w Krakowie czy też najwyżej położony sprężony strop w konstrukcji warszawskiego wysokościowca Warsaw Spire. Wieżowiec ten jest kompleksem trzech budynków, których płyty fundamentowe i każdy strop zostały sprężone za pomocą systemu sprężającego Freyssinet typu F. W dziedzinie sprężenia i podwieszenia zespół może pochwalić się jedną z bezprecedensowych realizacji na skalę światową. Jest nią wieżowiec przy ul. Twardej 18 w Warszawie, w którym dążąc do realizacji wizji architekta zakładającej instalację ponad 11-metrowego wspornika, zastosowano dedykowany konstrukcjom mostowym system podwieszenia HD 2000, by za pomocą trzech par want podwiesić łącznie 36 pięter budynku.

Zespół do zadań specjalnych
Realizowanie zadań specjalistycznych stało się dla firmy Freyssinet Polska głównym kierunkiem rozwoju i specjalizacją. W tym miejscu należy wspomnieć o łożyskach i dylatacjach. Ten dział firmy funkcjonuje od samego początku i już po dwóch latach działalności mógł się pochwalić wbudowaniem wyjątkowych łożysk soczewkowych. Łożyska, jakie zainstalowano w konstrukcji mostu w Płocku, mają ponad 2 m średnicy i nośność 110 MN. Ten sam zespół wykonał kilka lat później rekordową dylatację palczastą na nowym moście w Puławach, jej przesuw wynosi 720 mm.

Przez 20 lat Freyssinet Polska zainstalował dziesiątki tysięcy sztuk łożysk i setki kilometrów dylatacji mostowych. Trudno też wyobrazić sobie realizację takich zadań, jak budowa mostu w Płocku czy budowa mostu Północnego w Warszawie, bez zastosowania metody Heavy Liftingu, czyli podnoszenia ciężkich elementów. Takie zadania miał przyjemność realizować zespół pracowników Freyssinet już w pierwszej dekadzie działalności. Z całą odpowiedzialnością można powiedzieć, że Freyssinet to ekipa do zadań specjalnych, która posiada duże doświadczenie w budowie mostów i estakad metodą nasuwania podłużnego, by wymienić obiekt MA-161 w Rzeszowie czy estakadę E-118 w Dębicy, oba w ciągu autostrady A4, gdzie zastosowano również metodę betonowania nawisowego. Freyssinet specjalizuje się w metodach przesuwu gotowych konstrukcji. Takie realizacje wykonywane są opatentowanymi metodami, a jedną z nich jest Autoripage®, w której to w 2012 r. wykonano przesuw tunelu w ciągu ul. Nowolazurowej w Warszawie. Przesunięto wówczas ważącą 10 tys. t konstrukcję o 63 m w niespełna 12 godzin.

Freyssinet Polska dostrzega także potrzebę napraw istniejących konstrukcji, dlatego od kilku lat pod szyldem firmy działa zespół odpowiedzialny za wzmacnianie, remonty i renowacje konstrukcji.

Rozpoznawalność

Wróćmy do początków firmy w Polsce, czyli do końca lat 90., kiedy zaczęły pojawiać się pierwsze w kraju konstrukcje oporowe z gruntu zbrojonego, czyli konstrukcje Terre Armee. Dziś charakterystyczny krzyżowy panel elewacyjny tych konstrukcji jest bardzo częstym elementem krajobrazu podziwianego zza szyby samochodu, gdy podróżujemy polskimi drogami, zarówno lokalnymi, jak i ekspresowymi. Popularność tego rozwiązania jest zasługą pracy zespołu, a także solidności i trwałości  produktu, co udowadniają konstrukcje z Polski i zagranicy. Podobnie jak w wielu miejscach na świecie, w Polsce konstrukcje oporowe z gruntu zbrojonego Terre Armee mogą być również stosowane w środowisku wodnym.

Niezmiennie od początku działalności firmy przy jej sterach stoi założyciel firmy w Polsce, Krzysztof Berger, który dziś zajmuje stanowisko dyrektora generalnego.

Freyssinet Polska Sp. z o.o. od 20 lat wychodzi naprzeciw oczekiwaniom rynku, służąc projektantom i wykonawcom swoimi usługami i produktami. Wspominając realizacje, w jakich Freyssinet Polska brała udział, nie można zapomnieć o najważniejszym czynniku, bez którego nie byłoby tych sukcesów. Tym czynnikiem są pracownicy firmy – zarówno byli, jak i obecni. Wszystkim, którzy swoją pracą i zaangażowaniem przyczynili się do sukcesu firmy, należą się dziś słowa uznania i podziękowania.

Freyssinet Polska Sp. z o.o. dziękuje również swoim partnerom biznesowym oraz klientom za dwie dekady pracy na rynku, mając nadzieję, że w przyszłych latach zrealizujemy nowe projekty, tak aby przy okazji następnych jubileuszy wspominać kolejne wspólne sukcesy.

Po więcej bieżących informacji zapraszamy na nasze konta na portalach społecznościowych oraz na stronę internetową www.freyssinet.pl.

Zdjęcie: Freyssinet Polska Sp. z o.o.





Reklamy
SG Pam Geobrugg Wodociągi Miasta Krakowa Soletanche Porr Keller GEO-Instruments
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
- -
Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję