Facebook   YouTube   English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


HOCHTIEF rozbuduje NCPS Solaris w Krakowie
Spółka HOCHTIEF Polska podpisała umowę na przebudowę i rozbudowę budynku Narodowego Centrum Promieniowania Synchrotronowego SOLARIS. Centrum SOLARIS działa przy Uniwersytecie Jagiellońskim i prowadzi badania z wykorzystaniem promieniowania synchrotronowego. [...]

125 lat Grupy Brugg




VIII Kongres Wodociągowców Polskich 2022-09-08
[...]


BIM Academy i automatyzacja procesów projektowych w Jacobs
W ramach współpracy naszego wydawnictwa z infraSTUDIO przedstawiamy zapis rozmowy przeprowadzonej przez dr. hab. inż. Marka Salamaka, prof. PŚ z Pawłem Puchem, menedżerem zespołu ds. BIM i automatyzacji procesów projektowych w krakowskim oddziale Jacobs.[...]


Realizacja 270 inwestycji kolejowych o wartości 125 mld zł
Jak wynika z raportu firmy badawczej Spectis Budownictwo kolejowe w Polsce 2022–2027, szacunkowa wartość 270 realizowanych i planowanych największych inwestycji kolejowych wynosi 125 mld zł, z czego 37 mld zł (30% całości) przypada na inwestycje w budowie, a 88 mld zł na inwestycje będące na etapie przetargu, planowania lub wstępnej koncepcji. Tak znacząca dysproporcja pomiędzy wartością inwestycji w realizacji a planowanymi świadczy o dużym długoterminowym potencjale rozwoju tego segmentu budownictwa.[...]


Szansa na nową wizytówkę miasta – Krakowska Kamienica pod Wawelem
Rewitalizacja, przebudowa i rozbudowa zabytkowej kamienicy przy ulicy Powiśle 10 w Krakowie, w bezpośrednim sąsiedztwie Zamku Wawelskiego to bardzo odpowiedzialne zadanie, które jednocześnie jest unikalną szansą na wprowadzenie nowej jakości waterfrontu nadwiślańskiego w centrum dawnej stolicy Polski.[...]



20 lat PKP CARGO

1 października 2021 r. minister infrastruktury Andrzej Adamczyk oraz wiceminister Andrzej Bittel uczestniczyli w konferencji z okazji 20 rocznicy powstania spółki PKP Cargo.



 
Minister A. Adamczyk podkreślił znaczenie PKP Cargo SA dla gospodarki. Wyraził też wdzięczność rodzinie kolejarskiej PKP Cargo za to, że stanęła na wysokości zadania w trudnych czasach pandemii Covid-19.

- Mogę parafrazować powiedzenie, że prawdziwych przyjaciół poznaje się w kryzysie. I tym razem nie zawiedliście państwo oczekiwań Polaków, wszystkich tych, dla których ważne było, aby łańcuchy dostaw nie zostały zerwane –
powiedział minister Andrzej Adamczyk. - Kolej to ludzie. To wszyscy ci, którzy każdego dnia służąc Polsce realizują swoje zadania przez całą dobę, 7 dni w tygodniu – podkreślił minister infrastruktury.

Andrzej Adamczyk powiedział też, że rząd chce, aby PKP Cargo działało nie tylko jako polski przewoźnik towarowy, ale także jako operator logistyczny o zasięgu globalnym.

- Chcemy widzieć państwa jako liderów rozwoju w Europie –
stwierdził minister A. Adamczyk. Szef resortu infrastruktury wyraził przekonanie, że polscy kolejarze dumni z polskiej kolei chcą ją rozwijać w perspektywie dekad i zapewnił, że ministerstwo dołoży wszystkich starań, aby wesprzeć kolej w tych działaniach.

Wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel powiedział, że wsparcie to jest konieczne, szczególnie dlatego, że rynek kolejowy działa w warunkach silnie rozwiniętej konkurencji.

- Jestem pewien, że przygotowanie spółki do nowych wyzwań pozwoli na to, aby uczynić kolejny krok na trudnej ścieżce transformacji ze zwykłego przewoźnika towarowego w operatora logistycznego. Takiego podmiotu, który będzie funkcjonował na rynku polskim, europejskim, ale też światowym –
zwrócił uwagę Andrzej Bittel. Wiceminister dodał, że dla PKP Cargo i państwa polskiego niezwykle istotny jest kierunek azjatycki.

Zdaniem wiceministra A. Bittela w procesie przejmowania roli operatora logistycznego ważna jest nie tylko determinacja zarządu, rady nadzorczej, pracowników PKP Cargo, ale także dobry pomysł biznesowy, infrastruktura, tabor, centra logistyczne.

Czesław Warsewicz, prezes PKP Cargo, przyznał, że plany rozwojowe spółki pokrzyżowała pandemia Covid-19. Spowodowała ona znaczący spadek przewozów i pogorszenie sytuacji finansowej spółki.

- Obecnie odbudowujemy pozycję rynkową po pandemii i już w ostatnich dwóch miesiącach tego roku wielkość przewozów sięgnęła wskaźników z 2019 roku, czyli okresu sprzed pandemii –
stwierdził prezes Warsewicz. Dodał, że dynamiczny wzrost przewozów – 20 proc. licząc rok do roku – widać także na rynkach zagranicznych.

Mimo problemów wynikających z pandemii, spółka nie zboczyła z drogi poszerzania kompetencji logistycznych.

- Prowadzona integracja terminalowa w ramach całej Grupy PKP Cargo, inwestycje w tabor intermodalny oraz uruchomienie siatki połączeń operatorskich są częściami strategii przechodzenia spółki z przewoźnika kolejowego dla przemysłu ciężkiego w operatora logistycznego –
argumentował Czesław Warsewicz.

Źródło: tekst Ministerstwo Infrastruktury, www.gov.pl/web/infrastruktura/  




Reklamy
GEO-Instruments Soletanche SG Pam Porr Wodociągi Miasta Krakowa Keller Geobrugg
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
- -
Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję