Facebook   YouTube   English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


TAURON buduje największą farmę fotowoltaiczną w Polsce
Panele fotowoltaiczne zainstalowane na farmie fotowoltaicznej w Mysłowicach będą miały docelowo moc 100 MW. Będzie to największa taka instalacja w Polsce. [...]

125 lat Grupy Brugg




NOVDROG ’22 2022-03-10
[...]


Pandemia nie taka bezbolesna dla budownictwa
Rozmowa z Wojciechem Trojanowskim i Waldemarem Wójcikiem, członkami zarządu STRABAG Sp. z o.o.[...]


Skrócony czas realizacji główmy czynnikiem wyboru oferty – Trendy w budownictwie 2022
Wybór właściwej technologii i sposobu wykonania zakresu geotechnicznego będzie miał wpływ na dalszą realizację prac ziemnych, a następnie żelbetowych. Dzięki temu nie tylko przyśpieszamy i ułatwiamy pracę przez cały okres budowy, ale też stworzymy sobie bufor bezpieczeństwa czasowego w razie nieprzewidzianych trudności technicznych, kadrowych, sprzętowych czy związanych z odbiorami końcowymi. [...]


Spółka Soletanche Polska przygotowała grunt pod rozbudowę Urzędu Morskiego w Gdyni
Grunt pod rozbudowę budynku biurowo-warsztatowo-magazynowego Urzędu Morskiego w Gdyni przygotowany. Na mocy umowy zawartej pomiędzy Urzędem Morskim w Gdyni a Soletanche Polska firma wykonała wzmocnienia pod projektowany budynek wielofunkcyjny. Zadaniem firmy było „Wykonanie pali przemieszczeniowych dla projektowanego budynku”. [...]



20 lat PKP CARGO

1 października 2021 r. minister infrastruktury Andrzej Adamczyk oraz wiceminister Andrzej Bittel uczestniczyli w konferencji z okazji 20 rocznicy powstania spółki PKP Cargo.



 
Minister A. Adamczyk podkreślił znaczenie PKP Cargo SA dla gospodarki. Wyraził też wdzięczność rodzinie kolejarskiej PKP Cargo za to, że stanęła na wysokości zadania w trudnych czasach pandemii Covid-19.

- Mogę parafrazować powiedzenie, że prawdziwych przyjaciół poznaje się w kryzysie. I tym razem nie zawiedliście państwo oczekiwań Polaków, wszystkich tych, dla których ważne było, aby łańcuchy dostaw nie zostały zerwane –
powiedział minister Andrzej Adamczyk. - Kolej to ludzie. To wszyscy ci, którzy każdego dnia służąc Polsce realizują swoje zadania przez całą dobę, 7 dni w tygodniu – podkreślił minister infrastruktury.

Andrzej Adamczyk powiedział też, że rząd chce, aby PKP Cargo działało nie tylko jako polski przewoźnik towarowy, ale także jako operator logistyczny o zasięgu globalnym.

- Chcemy widzieć państwa jako liderów rozwoju w Europie –
stwierdził minister A. Adamczyk. Szef resortu infrastruktury wyraził przekonanie, że polscy kolejarze dumni z polskiej kolei chcą ją rozwijać w perspektywie dekad i zapewnił, że ministerstwo dołoży wszystkich starań, aby wesprzeć kolej w tych działaniach.

Wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel powiedział, że wsparcie to jest konieczne, szczególnie dlatego, że rynek kolejowy działa w warunkach silnie rozwiniętej konkurencji.

- Jestem pewien, że przygotowanie spółki do nowych wyzwań pozwoli na to, aby uczynić kolejny krok na trudnej ścieżce transformacji ze zwykłego przewoźnika towarowego w operatora logistycznego. Takiego podmiotu, który będzie funkcjonował na rynku polskim, europejskim, ale też światowym –
zwrócił uwagę Andrzej Bittel. Wiceminister dodał, że dla PKP Cargo i państwa polskiego niezwykle istotny jest kierunek azjatycki.

Zdaniem wiceministra A. Bittela w procesie przejmowania roli operatora logistycznego ważna jest nie tylko determinacja zarządu, rady nadzorczej, pracowników PKP Cargo, ale także dobry pomysł biznesowy, infrastruktura, tabor, centra logistyczne.

Czesław Warsewicz, prezes PKP Cargo, przyznał, że plany rozwojowe spółki pokrzyżowała pandemia Covid-19. Spowodowała ona znaczący spadek przewozów i pogorszenie sytuacji finansowej spółki.

- Obecnie odbudowujemy pozycję rynkową po pandemii i już w ostatnich dwóch miesiącach tego roku wielkość przewozów sięgnęła wskaźników z 2019 roku, czyli okresu sprzed pandemii –
stwierdził prezes Warsewicz. Dodał, że dynamiczny wzrost przewozów – 20 proc. licząc rok do roku – widać także na rynkach zagranicznych.

Mimo problemów wynikających z pandemii, spółka nie zboczyła z drogi poszerzania kompetencji logistycznych.

- Prowadzona integracja terminalowa w ramach całej Grupy PKP Cargo, inwestycje w tabor intermodalny oraz uruchomienie siatki połączeń operatorskich są częściami strategii przechodzenia spółki z przewoźnika kolejowego dla przemysłu ciężkiego w operatora logistycznego –
argumentował Czesław Warsewicz.

Źródło: tekst Ministerstwo Infrastruktury, www.gov.pl/web/infrastruktura/  




Reklamy
Soletanche GEO-Instruments Porr Keller Geobrugg Optem Wodociągi Miasta Krakowa SG Pam
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
- -
Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję