YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Wydarzenia
Wstecz


Przetarg na zaprojektowanie S7 Czosnów – Kiełpin
16 lutego 2018 r. warszawski Oddział GDDKiA ogłosił przetarg na wykonanie elementów koncepcji programowej dla rozbudowy drogi krajowej nr 7 na odcinku Czosnów-Kiełpin do parametrów drogi ekspresowej. [...]

Międzynarodowe Targi Kolejowe TRAKO 2017




XVII Seminarium „Wzmacnianie podłoża i fundamentowanie 2018”, 01.03.2018, Warszawa 2018-03-01
Instytut Badawczy Dróg i Mostów oraz Polskie Zrzeszenie Wykonawców Fundamentów Specjalnych zapraszają na XVII Seminarium „Wzmacnianie podłoża i fundamentów 2018”, które odbędzie się 1 marca 2018 r. o godz. 10:15 w Warszawskim Domu Technika NOT przy ul. Czackiego 3/5 w Warszawie.[...]


Wraz z budową autostrad na terenach górskich pojawiły się w Polsce tunele
Rozmowa z prof. dr. hab. inż. Antonim Tajdusiem, kierownikiem Katedry Geomechaniki, Budownictwa i Geotechniki na Wydziale Górnictwa i Geoinżynierii Akademii Górniczo-Hutniczej im. Stanisława Staszica w Krakowie, rektorem tej uczelni w latach 2005–2012.[...]


Rzeszów – tu żyje się lepiej
Nie za duży, nie za mały, czysty, ładny, z bardzo dobrymi drogami i ciągle pojawiającymi się usprawnieniami technicznymi – Rzeszów. To jedyne miasto obok Warszawy, w którym w najbliższych latach populacja się nie zmniejszy. Co sprawia, że ludzie chcą mieszkać w stolicy Podkarpacia? Argumentów nie da się wyliczyć na palcach jednej ręki.[...]


Ruszyła budowa S7 w. Szczepanowice - w. Widoma
Umowa na projekt i budowę drugiego odcinka drogi ekspresowej S7, węzeł Szczepanowice – węzeł Widoma, od granicy województwa świętokrzyskiego do Krakowa, została podpisana 8 stycznia 2018 r. z firmą Mota-Engil Central Europe SA, która zaproponowała najkorzystniejszą ofertę.[...]



140 lat kolei w Nowym Sączu

140 lat kolei w Nowym Sączu to tytuł konferencji, która odbyła się 15 października 2016 r. w nowosądeckim ratuszu. Głównym organizatorem było Stowarzyszenie Inżynierów i Techników Komunikacji Rzeczpospolitej Polskiej Oddział w Krakowie przy współudziale Małopolskiej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa w Krakowie, firmy Newag SA i Polskiego Towarzystwa Historycznego Oddział w Nowym Sączu.
Autor: Marek Błeszyński



W konferencji uczestniczył Ryszard Nowak, prezydent Nowego Sącza, który objął konferencję honorowym patronatem. Wśród licznie przybyłych znamienitych gości byli m.in. prezesi firmy Newag SA, władze stowarzyszeń naukowych, dyrektorzy i pracownicy jednostek kolejowych oraz miłośnicy kolei z Małopolski. Prowadzący konferencję Marek Błeszyński w mundurze kolejowym z epoki powitał serdecznie uczestników oraz przedstawił bogaty i interesujący program konferencji.

Prezydent Ryszard Nowak podkreślił ogromne znaczenie kolei dla rozwoju Nowego Sącza. „Kolej i zakłady kolejowe dały miastu szansę na rozwój i ta szansa została wykorzystana” – powiedział i nawiązał do trwających rozmów na temat nowego połączenia Nowego Sącza z Krakowem przez Podłęże – Piekiełko. Wyraził też gorącą aprobatę dla podjętych działań przez SITK RP na rzecz propagowania historii kolejnictwa i promowania Nowego Sącza.

Zbigniew Konieczek, prezes firmy Newag SA, zaznaczył, że pierwszy pociąg wjechał na nowosądecką stację w 1876 r., dzięki kolei miasto uzyskało możliwość szybkiego rozwoju i ta więź z koleją trwa do dzisiaj. Zapoznał krótko zebranych z historią firmy oraz wyraził nadzieję, że następny jubileusz będziemy świętować, jadąc do Nowego Sącza przez Podłęże – Piekiełko w niewiele ponad godzinę.

Lidia Żakowska, prezes krakowskiego oddziału SITK, zwróciła uwagę na fakt, że tematyka związana z kolejnictwem przeżywa obecnie wielki renesans i nawet jeśli kochamy swoje samochody, to przyszłością zrównoważonego rozwoju transportu pozostanie kolej.

Podczas konferencji zaprezentowano referaty poświęcone kolei, jej historii i rozwojowi oraz najbliższym planom inwestycyjnym ze szczególnym uwzględnieniem roli Sądecczyzny w tym procesie.

Wygłoszono dziewięć referatów, uatrakcyjniając je licznymi rysunkami i fotografiami: Jerzy i Tomasz Hydzik: 140 lat kolei w Nowym Sączu „Kryniczanka”, Leszek Zakrzewski: Rozwój infrastruktury kolejowej w Nowym Sączu do 1918 roku, Tomasz Machowski: Z dziejów ruchu pasażerskiego na linii kolejowej Tarnów – Nowy Sącz – Muszyna do 1914 roku, Leszek Zakrzewski: Stacja ropałowa w Nowym Sączu, Łukasz Wideł: Pociągi retro jako oczekiwany produkt Sądecczyzny i całej Małopolski, Leszek Zakrzewski: Pierwsze parowozy na linii tarnowsko-leluchowskiej. Ostatnie sądeckie parowozy, Stanisław Korusewicz: Etyka zawodowa, Piotr Majerczak: Budowa nowej linii kolejowej Podłęże – Muszyna, Józef Michalik: Newag. Ludzie, kolej, wydarzenia.

Miłą atrakcją i niespodzianką w trakcie konferencji było wręczenie prezydentowi Nowakowi, prezesom Newagu oraz Leszkowi Zakrzewskiemu, prezesowi Polskiego Towarzystwa Historycznego Oddział w Nowym Sączu karykatur wykonanych przez Marka Błeszyńskiego, pomysłodawcę i organizatora tej udanej konferencji.

Po obiedzie Leszek Zakrzewski zaprosił uczestników na spacer po zabytkowej części Nowego Sącza, opowiadając niezwykle barwnie i ciekawie o dziejach najstarszych obiektów, a że pogoda dopisała, liczny korowód, zasłuchany w słowa historyka, przemierzał uliczki tego pięknego miasta.

Zdjęcie: Organizator




Reklamy
DCS PAM Soletanche Mosty Polskie Remkan Amago Budimex Keller
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję